Wil jij ook een financieel gezonde organisatie?

Werkt jouw debiteurendienst nog volledig op mankracht met onoverzichtelijke Excelbestanden? Wil jij jouw facturatiedienst ontlasten en zelf meer overzicht? Dan is een creditmanagement tool het overwegen waard. Ontdek wat de voordelen zijn van digitaal credit management voor jouw bedrijf.

Vereenvoudig de facturatie

Je bespaart jezelf, je business én je medewerkers tijd, veel administratief werk en een hoop kopzorgen door een digitaal debiteurensysteem aan te schaffen. Als je een abonnementsservice levert, is zo’n systeem praktisch onmisbaar voor een goed verloop van alle processen binnen de debiteurenafdeling. Want een abonnement is gauw vergeten en zo blijven er facturen langdurig openstaan, wat dan weer een aderlating is voor je bedrijf. Zeg vaarwel tegen eindeloos gepuzzel en tonnen handmatig werk en kies voor volledige automatisatie. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over aanslepende facturen, achterstallige betalingen en de vele betaalherinneringen. Een tool om je Credit Management beter te beheersen is erg handig om het overzicht te bewaren. Heb je graag nog wat handmatige controle? Ook dat kan. Je financiële zaken in een overzichtelijk systeem gieten waarop je kan vertrouwen, brengt niet alleen mentale rust, je kan ook op je beide oren slapen en het geeft je de ruimte om te focussen op andere belangrijke zaken die je business doen groeien. En bovenal draagt het bij tot een financieel gezonde organisatie. Heb jij je cashflow de laatste tijd al eens onder de loep genomen?

Voordelen voor jouw organisatie

Door verschillende betaalmogelijkheden, zoals Payconiq en Bancontact, aan te bieden geef je je klanten de keuze. En wie zijn favoriete betaalmogelijkheid tussen de opties ziet staan, zal sneller geneigd zijn om tot een effectieve aankoop over te gaan. Betaallinks en QR-codes zijn hier een mooi voorbeeld van en bovendien zijn ze heel effectief. Reminders worden via een digital credit management tool automatisch verstuurd. Dat is erg makkelijk, dan hoef je er niet meer naar om te kijken. In het dashboard van dergelijke tools vind je altijd een mooi overzicht. Ook een handig voordeel: Je kiest zelf de tone of voice en de feel van je betaalherinneringen in lijn met jouw huisstijl. Zijn droge en belerende aanmaningen niets voor jouw bedrijf? Dan moet dat ook niet! You do you!

Deze blog is geschreven door en overgenomen van rcsv.be.